Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

Volkswagen Passat III CL 1,9 D

Passat 3 CL 1,9 D produkowany był w latach 1988-1993

Silnik
Zapłon samoczynny z wtryskiem pośrednim do komory wirowej (Ricardo Comet Mark V).
4 cylindry, 4-suwowy, rzędowy, chłodzony cieczą.
Wałek rozrządu w głowicy.
Silnik umieszczony poprzecznie z przodu, napęd na koła przednie.

Silnik typu 1Y

Średnica cylindra 79,5 mm
Skok tłoka 95,5 mm
Pojemność: 1896 cm3
Stopień sprężania: 23,0
Nominalne ciśnienie sprężania: 3,4 MPa
Minimalne ciśnienie sprężania: 2,6 MPa

Maksymalna moc silnika: 68 KM przy 4400 obrotów/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm uzyskiwany jest przy 2200 obrotów/minutę

Paliwo: ON (olej napędowy)
Olej silnikowy: SAE 10W 40 lub SAE 20W 50
Wymiana oleju: co 7500 km lub co 1 rok
Olej w skrzyni biegów: SAE 80 lub SAE 80W 90, sprawdzić poziom co 15 000 km
Płyn do chłodnicy: VW G 11, sprawdzanie poziomu co 15 000 km
Płyn hamulcowy: DOT 3, przebieg między wymianą płynu: 60 000 km lub co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem: ATF Dexron, sprawdzanie poziomu co 15 000 km

Zużycie paliwa
wersje z czterobiegową skrzynią biegów
przy 90 km/h: 4,4 l/100 km
przy 120 km/h: 5,5 l/100 km
w cyklu miejskim: 7,2 l/100 km

wersje z pięciobiegową skrzynią biegów
przy 90 km/h: 4,1 l/100 km
przy 120 km/h: 5,4 l/100 km
w cyklu miejskim: 7,0 l/100 km

Prędkość maksymalna
: 162 km/h

Rozrząd - Passat III CL 1.9 D
Wałek rozrządu: w głowicy, na 5 łożyskach, pasek zębaty, mechaniczny napinacz paska

Kontrola faz rozrządu: luz do kontroli - 1mm

Fazy rozrządu
otwarcie zaworu ssącego: 6° po ZZ
zamknięcie zaworu ssącego: 20° po ZW
otwarcie zaworu wydechowego: 25°30" przed ZW
zamknięcie zaworu wydechowego: 6°30" przed ZZ
Luz zaworów: popychacze hydrauliczne

Rodzaj napędu rozrządu: pasek zębaty z napinaczem mimośrodowym, ustawianym ręcznie
Wymiana paska rozrządu po przebiegu: co 120 000 km

Pomiaru naciągu paska dokonuje się za pomocą przyrządu VW 210. Naciąg powinien wynosić 12-13 jednostek wskazywanych przez przyrząd w połowie odległości między kołami zębatymi wałka

Smarowanie
Ciśnienie oleju przy 80°C i 2000 obrotów/min: 0,2 Mpa
Filtr oleju: Mann W940/25; Purflux LS 186

Chłodzenie - Termostat
87°C - początek otwarcia
102°C - pełne otwarcie
skok zaworu: 7 mm

Wentylator: 2 biegi pracy
bieg 1: od 92-97°C
bieg 2: od 99-105°C

Wyłączenie wentylatora: 1 bieg wyłącza się przy temperaturze 84-91°C; bieg 2 wyłącza się przy temperaturze 91-98°C

Zasilanie
Wtrysk: Bosch
Filtr paliwa: Bosch 0450 906 174/Purflux FCS 412 V/Mann WK 842/4
Filtr powietrza: Mann/Purflux A 944
Rozdzielaczowa pompa wtryskowa typu Bosch VE 4/8 F 2200 R 337
Kolejność wtrysku (pierwszy cylinder - od strony napędu rozrządu): 1-3-4-2
Bieg jałowy (luz): 900 ± 30 obr/min
Maksymalna prędkość obrotowa: 4950-5150 obr/min

Wtryski: Bosch DNOSD 297
Świece żarowe: Bosch 0250 201 032 lub Beru 857 MJ

Sprzęgło
Jednotarczowe, cierne, ze sprężyną centralną, suche. Automatyczna regulacja skoku, sterowanie hydrauliczne.

Średnica tarczy sprzęgłowej: 200 mm

Średnica cylindra pompy sprzęgła: 15,8 mm
Średnica cylindra wyprzęgnika: 18,1 mm

Skrzynia biegów
Manualna, 4 lub 5 biegów, bieg wsteczny, zsynchronizowana

Przeniesienie napędu półosiami połączonymi przegubami kulowymi, równobieżnymi (Rzeppa)

Zawieszenie przód
Niezależne, kolumny typu MacPherson, stabilizator poprzeczny

Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
zbieżność:0 ± 1 mm (0° ± 10¢)
pochylenie koła: 1°20" ± 20"
dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym: 30"
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: 1°40¢ ± 30"
dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym: 30"

Zawieszenie tył
wahacze wleczone z belką poprzeczną, sprężyny śrubowe z amortyzatorami hydraulicznymi

Ustawienie kół tylnych:
zbieżność: 2,5 ± 1,5 mm (0°25" ± 15")
pochylenie koła: -1°40" ± 20"
dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym: 30"

Hamulce
Hamulec hydrauliczny, dwuobwodowy, wspomaganie podciśnieniowe

Hamulce przód
Tarczowe, tarcze pełne, zacisk pływający

Średnica tarczy hamulcowej: 256 mm
Grubość tarczy hamulcowej: 13 mm
Minimalna grubość tarczy: 11 mm
Klocki hamulcowe: Jurid 526 FF lub Jurid 499 FE
Grubość klocków: 14 mm
Minimalna grubość klocków: 7 mm
Średnica cylinderka: 54 mm

Hamulce tył
bębnowe (w wersjach bez ABS), tarczowe (w wersjach z ABS)

Hamulce bębnowe (wersje bez ABS)
regulacja luzu samoczynna
Średnica bębna: 200 mm
Maksymalna średnica bębna hamulcowego: 201 mm
Klocki: Textar T 062 FF

Parametry tylnych hamulów tarczowych (w wersjach z ABS)
Tarcze pełne Girling, zacisk pływający

Średnica tarczy hamulcowej: 226 mm
Grubość tarczy hamulcowej: 10 mm
Minimalna grubość tarczy: 8 mm
Klocki hamulca tarczowego kół tylnych: Textar T 419 EE
Grubość klocków: 12 mm
Minimalna: 7 mm

Hamulec ręczny: mechaniczny, blokujący koła tylne

Felgi:
6 J 14; koło zapasowe: 3 1/2 J 14
Opony bezdętkowe, 165/70 R 14 S
Koło zapasowe: R105/70 R 14 M

Ciśnienie w oponach: 165/70 R 14 S
z przodu: 0,20 MPa
z tyłu: 0,20 MPa

Ciśnienie w oponie koła zapasowego R105/70 R 14 M: 0,42 MPa
 
ELEKTRYKA
Akumulator: 12 V 63 Ah/300 A, minus na masie
Alternator: Bosch lub Valeo, 65 A
Rozrusznik: Bosch 0001 110 031, 1,7 kW

Masa własna: 1180 kg
Masa całkowita: 1730 kg
Maksymalna masa przyczepy niehamowanej: 550 kg
Maksymalna masa przyczepy hamowanej: 1000 kg

Pojemność zbiornika paliwa: 70 litrów
Pojemność układu smarowania: 4 litry (dodatkowo 0,5 litra na filtr)
Pojemność układu chłodzenia: 5,5 litra
Pojemność skrzyni biegów: 2 litry
Pojemność układu hamulcowego: 0,9 litra
Pojemność wspomaganego układu hamulcowego: 0,7 - 0,9 litra

do góry