Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

VW Passat II 1,6 D

Produkowany od 1980 do 1988 roku.

SILNIK

Passat 1,6 D to silnik z zapłonem samoczynnym, posiada wtrysk pośrednim do wirowej komory Ricardo Comet Mark V. Silnik czterosuwowy, 4 cylindry, układ rzędowy. Wałek rozrządu umieszczony jest w głowicy, silnik chłodzony cieczą. Napędzane są koła przednie silnikiem umieszczonym podłużnie z przodu.

 

Typy silnika

Silniki CR oraz JK
Średnica cylindra 76,5 mm
Skok tłoka 86,4 mm
Pojemność skokowa 1588 cm3
Stopień sprężania 23,0

Ciśnienie sprężania

nominalne 3,4 MPa
minimalne 2,6 MPa
Moc maksymalna 40 kW (54 KM)

Moc maksymalna uzyskiwana jest przy 4800 obrotów/minutę
Maksymalny moment obrotowy 104 Nm uzyskiwany jest przy 2000 obr/min

Układ rozrządu

Układ rozrządu to wałek rozrządu podparty na pięciu łożyskach umieszczony głowicy, który napędzany jest zębatym paskiem wyposażonym w mechaniczny napinacz.

Luz roboczy zaworów (wersje produkowane do lipca 1985 roku)

na zimno
zawór ssący 0,20 ± 0,05 mm
zawór wydechowy 0,40 ± 0,05 mm

na gorąco (temperatura minimalna 35°C)
zawór ssący 0,25 ± 0,05 mm
zawór wydechowy 0,45 ± 0,05 mm

Luz roboczy zaworów (wersje produkowane od sierpnia 1985 roku) jest zerowy, ponieważ zastosowano popychacze hydrauliczne.

Pasek zębaty napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i wałka pośredniego
Gates 6037 lub Pirelli 135 RH 250. Producent zaleca wymianę co 120000 km.

Zamknięty układ chłodzenia, obieg wymuszony pompą odśrodkową. Na układ chłodzenia składają się: termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny, termowyłącznik sterujący wentylatorem.

Termostat
- temperatura początku otwarcia 85°C
- temperatura pełnego otwarcia 105°C
- skok minimalny zaworu 7 mm

Układ chłodzenia VW Passata wyposażony jest w wentylator Bosch
- temperatura włączenia 93-98°C
- temperatura wyłączenia 88-93°C   

Pasek klinowy napędzający pompę cieczy chłodzącej i alternatora:
rozmiar
wersja bez klimatyzacji 9,5x735 mm
wersje z klimatyzacją 9,5x775 mm

ugięcie paska klinowego wynosi 10-15 mm w środku odległości między kołami pasowymi wału korbowego i alternatora

Układ smarowania pod ciśnieniem
Zębata pompa oleju, zazębienie zewnętrzne, napędzana od wałka pośredniego

Ciśnienie oleju 0,2 MPa - przy temperaturze 80° i 2000 obr/min

Stosuje się filtr oleju z wymiennym wkładem typu Purflux LS 186

Układ zasilania Bosch - wtryskowy
Filtr paliwa Bosch 0450 133 009 albo Purflux CS 412

Suchy filtr powietrza z wymiennym wkładem typu Purflux A 461

Rozdzielaczowa pompa wtryskowa

- silnik CR: typ Bosch VE 4/9 F 2400 R 66-3
- silnik JK: typ Bosch VE 4/9 F 2400 R 66-3 (modele produkowane do 1983 roku) lub Bosch VE 4/9 2400 R 138 (modele produkowane od 1983 roku)

Kolejność wtrysku (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)
1-3-4-2

Prędkość obrotowa biegu jałowego 940 ± 40 obr/min
Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego 1050 ± 50 obr/min
Maksymalna prędkość obrotowa silnika (bez obciążenia) 5350 ± 50 obr/min

 
PODWOZIE

Cierne, jednotarczowe sprzęgło suche, sprężyna centralna. Typ sprzęgła: Fichtel & Sachs

Średnica zewnętrzna tarczy 190 lub 200 mm
Skok jałowy pedału 15 mm


Mechaniczna skrzynia biegów z czterama lub piecioma przełożeniami oraz bieg wsteczny. Przełożenia do przodu zsynchronizowane.ne

Układ hamulcowy
Dwuobwodowy hamulec hydrauliczny ze wspomaganiem podciśnieniowym
Z przodu tarczowe, z tyłu bębnowe (samoczynna regulacja luzu szczęk).

Koła i opony

Obręcze 5 J 13 (do lipca 1982) lub 5 1/2 J 13 (od sierpnia 1982)
Opony bezdętkowe 165 SR 13 lub 185/70 SR 13

Ciśnienie w oponach
obciążenie częściowe
przód 0,18 MPa
tył 0,18 MPa

obciążenie całkowite
przód 0,19 MPa
tył 0,23 MPa


Pojemność zbiornika paliwa: 60 litrów
Pojemność układu smarowania 3 litry. 0,5 litra na filtr
Pojemność układu chłodzenia: 6,5 litra
Pojemność skrzyni biegów: 1,7 litra
Pojemność układu hamulcowego: 0,5 litra
Pojemność układu kierowniczego ze wspomaganiem: 0,7 - 0,9 litra


Płyny eksploatacyjne

Paliwo - diesel/olej napędowy
Olej silnikowy: wymiana co 7500 km
Olej przekładniowy: sprawdzenie poziomu co 15 000 km
Płyn chłodzący: sprawdzenie poziomu co 15 000 km
Płyn hamulcowy: wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem: sprawdzenie poziomu co 15 000 km

Zużycie paliwa (wg producenta)
- przy 90 km/h 5,2 l/100 km
- przy 120 km/h 7,2 l/100 km
- w cyklu miejskim 7,8 l/100 km

Prędkość maksymalna: 143 km/h

Na stronie GolfVW.pl znajdziecie różne odmiany tego modelu: VW Passat TDI z lat produkcji od 1996 do 2011

do góry