Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

Volkswagen Golf twinDRIVE

Mimo, że Golf twinDRIVE znajduje się jeszcze w fazie testowej, to już dziś wiadomo, że przy całej swej innowacyjności jest samochodem szybkim, w pełni komfortowym, świetnie sprawdzającym się w codziennym użytkowaniu.

golf twindrive

Stojąc w korkach nie zanieczyszcza środowiska i nie zużywa energii, ponieważ silnik elektryczny na postoju pozostaje „w stanie spoczynku".
Leohold jest przekonany, że napęd hybrydowy sprawdzi się w praktyce. Ponadto ta koncepcja samochodu wpisuje się w ogólny trend wykorzystywania energii powstałej ze źródeł odnawialnych. „Aby tego dowieść, niebawem przeprowadzimy ciekawy eksperyment. Chcemy wykazać, że twinDRIVE jest najbardziej ekologiczny, kiedy porusza się z silnikiem elektrycznym, wykorzystującym energię ze źródeł odnawialnych" -  wyjaśnia. „Im większy będzie udział elektrowni wiatrowych i kolektorów słonecznych w sieci energetycznej, których energia zasili baterie i ogniwa napędowe, tym mniej C02 będą emitować samochody przyszłości. Wartości innego rodzaju emisji, np. hałasu, też okażą się najniższe, ponieważ samochody te są cichobieżne.
Przy całej swej innowacyjności Golf twinDRIVE jest samochodem szybkim, w pełni komfortowym, świetnie sprawdzającym się w codziennym użytkowaniu, wcale nie jakimś spartańsko wyposażonym ekodziwadłem. Ponieważ silnik elektryczny od samego początku rozwija pełnymoment obrotowy, twinDRIVE cechuje się bardzo dynamicznym przyspieszeniem. Łącząc pracę silnika elektrycznego ze spalinowym, bez problemu osiąga na autostradzie prędkość ponad 170 km/h.

Zanim pojazdy takie jak Golf twinDRIVE pojawią się na naszych drogach, konieczne jest jednak wprowadzenie pewnych udoskonaleń, np. w dziedzinie oprogramowania. Aby stało się to jak najszybciej, inżynierowie Volkswagena intensywnie pracują nad rozwojem odpowiednich koncepcji. „Właściwie, to wszystko tak naprawdę wcale nie jest nowe" - mówi Leohold z nutą refleksji w głosie i dodaje: „Już w roku 1899 pojawił się Lohner-Porsche, autentyczny pojazd hybrydowy, czerpiący energię napędu - podobnie jak dzisiejsze samochody -  z silnika elektrycznego i spalinowego. Później dominację przejęły jednak silniki spalinowe. Ale w międzyczasie świat dojrzał do zmiany".      

do góry