Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

Akumulatory litowo-jonowe, napędy elektryczne

Coraz częściej słychać o tym, że przyszłość należy do pojazdów z napędem elektrycznym. Volkswagen pracuje nad koncepcją komór spalania odpornych na wysokie temperatury i angażuje się mocno w technologię litowo-jonowa dla akumulatorów o dużej mocy. Jakie szanse daje Pan tym technologiom?

Odpowiada dr Urlich Hackenberg

Prędzej czy później elektryfikacja napędu stanie się faktem. Na rynku pojawią się też czyste napędy elektryczne. Elektryfikacja umożliwi wykorzystanie wszystkich nośników energii, bazujących na elektryczności. W końcu prąd można uzyskiwać ze źródeł zarówno organicznych, jak i odnawialnych, takich jak woda, wiatr, biomasa czy fotowoltaika. Napędy elektryczne oferują w dalszej przyszłości relatywną niezależność od istniejących źródeł energii. Sprawą otwartą jest natomiast, w jakim stopniu samochody z napędem elektrycznym zdobędą uznanie nabywców. Decydującą rolę odegra tu postęp w dziedzinie rozwoju technologii litowo-jonowych. W ramach partnerstwa strategicznego, wspólnie z naszymi potencjalnymi dostawcami prowadzimy intensywne badania nad rozwojem akumulatorów o dużej pojemności. Kontynuację badań zapewnia współpraca z uniwersytetami i sieciami elektrycznymi w Niemczech i poza ich granicami. Nawet jeśli za kilka lat na rynku pojawią się pojazdy wyposażone w napęd elektryczny, które nie emitują CO2, to będą one w stanie pokonać jedynie krótkie odcinki tras. Przed rokiem 2020 nie ma co liczyć na pojawienie się na rynku samochodów tego typu, pokonujących dłuższe dystanse.

do góry