Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

VW Golf

Golf IV 1.4i 16V dane techniczne

SILNIK

Zapłon iskrowy, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, wielozaworowy (po cztery zawory na cylinder), chłodzony cieczą,  dwa wałki rozrządu w głowicy,  silnik umieszczony poprzecznie z przodu, napędza przednie koła
Silnik AHW lub AKQ
Średnica cylindra 76,5 mm
Skok tłoka 75,6 mm
Pojemność 1390 cm3
Stopień sprężania 10,5
Ciśnienie sprężania
- nominalne 1,0 - 1,6 MPa
- minimalne 0,7 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,3 MPa
Moc 55 kW (75 KM) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3300 obr/min
Dopuszczalna prędkość obrotowa 6000 obr/min

Układ rozrządu
w głowicy dwa wałki rozrządu, każdy wałek podparty na trzech łożyskach, dwa paski zębate, wałek rozrządu zaworów ssących napędzany paskiem zębatym pierwotnym od wału korbowego, zaś wałek rozrządu zaworów wydechowych napędzany paskiem zębatym wtórnym od koła zębatego wałka rozrządu zaworów ssących, napinacze obu pasków mechaniczne półautomatyczne, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych)
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworów ssących 19°06¢ po ZZ
- zamknięcie zaworów ssących 15°06¢ po ZW
- otwarcie zaworów wydechowych 20°12¢ przed ZW
- zamknięcie zaworów wydechowych 15°18¢ przed ZZ

Zerowy luz roboczy zaworów - popychacze hydrauliczne

Pasek zębaty wtórny
- 58 zębów
- naciąg regulowany wstępnym ustawieniem napinacza
- wymiana co 80 000 km

Zamknięty układ chłodzenia, obieg wymuszony przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, sterowany termowyłącznikiem wentylator elektryczny (wersje bez klimatyzacji) lub dwa wentylatory elektryczne (wersje z klimatyzacją)
Termostat
- temperatura otwarcia 82°C
- temperatura pełnego otwarcia 97°C

Wentylator chłodnicy (wersje bez klimatyzacji)
elektryczny, o dwóch prędkościach, moc 60/100 W, średnica łopatek 345 mm, sterowany termowyłącznikiem

Wentylatory chłodnicy w wersji z klimatyzacją
dwa, elektryczne, dwie prędkości, moc 60/250 W, średnica łopatek 345 mm (wentylator lewy) oraz o mocy 60/220 W i średnicy łopatek 290 mm (wentylator prawy), sterowane przez zespół elektroniczny i termowyłącznik

Układ smarowania pod ciśnieniem
Wirnikowa pompa oleju o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio, zintegrowana z zaworem przelewowym
Ciśnienie oleju (w temperaturze 80°C) / przy 2000 obr/min wynosi co najmniej 0,2 MPa
Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 0,7 MPa
Średnica wirnika zewnętrznego 62 mm
Czujnik ciśnienia oleju wkręcony w głowicę po lewej stronie w tylnej części
Ciśnienie rozwarcia styków czujnika 0,03 MPa
Wymienny filtr oleju Bosch 0451 103 294 lub Mann W712/39

Układ zasilania wtryskowy, wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Magneti Marelli 4 AV, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, z recyrkulacją spalin, zawierający:
- zbiornik paliwa,
- pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania,
- zespół pompy paliwa z czujnikiem poziomu paliwa,
- filtr paliwa,
-  zespół przepustnicy z czujnikiem jej położenia, regulatorem biegu jałowego, czujnikiem położenia regulatora biegu jałowego i stycznikiem biegu jałowego,
- przewód rozdzielczy paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa,
- cztery wtryskiwacze paliwa,
- filtr powietrza z zaworem regulacji temperatury zasysanego powietrza.
Pompa paliwa VDO, elektryczna, zanurzona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika poprzez przekaźnik, zespolona z czujnikiem poziomu paliwa

Filtr paliwa Bosch 0450 905 263, umieszczony pod podłogą samochodu przed zbiornikiem paliwa, wymieniać co 60.000 km

Filtr powietrza suchy, z wymiennym wkładem, Bosch 1457 433 716 lub Mann C 4287, wymiana co 60.000 km

Termostatyczny zawór regulacji temperatury zasysanego powietrza

Przeponowy regulator ciśnienia paliwa

Wtryskiwacze paliwa cztery, elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone na przewodzie rozdzielczym paliwa

Filtr pochłaniacza z węglem aktywnym / umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu
Zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa / umieszczony na zbiorniku pochłaniacza
- napięcie zasilania 12 V
- rezystancja 26 W

Akumulatorowy układ zapłonowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny (Magneti Marelli 4 AV), składa się z:
- podwójnej cewki zapłonowej zintegrowanej z modułem wzmocnienia zapłonu
- czujnika spalania stukowego
- przewodów wysokiego napięcia
- świec zapłonowych

Kolejność zapłonu
zapłon równoczesny w cylindrach 1-4, potem 2-3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona) - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu
Specjalna cewka zapłonowa, podwójna, o dwóch zespołach uzwojeń i czterech wyjściach wysokiego napięcia (cylindry 1-4 oraz 2-3), zintegrowana z modułem wzmocnienia zapłonu, Tecmi TFK 311740 VW RU4, zamocowana z tyłu głowicy
- niemierzalna rezystancja uzwojenia pierwotnego
- rezystancja uzwojenia wtórnego 4 - 6 kW

Piezoelektryczny czujnik spalania stukowego, zamocowany do kadłuba silnika pod kolektore ssącym między cylindrami nr 2 i 3

Rezystancja przewodów zapłonowych    4,8 - 7,3 kW
Świece zapłonowe - NGK BKUR 6 ET-10 (VW 101 000 033 AA) - wymiana co 60.000 km

Odstęp elektrod    0,9 - 1,2 mm

System sterowania pracą silnika (Magneti Marelli 4 AV), elektroniczny, mikroprocesorowy, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,
- czujnik położenia przepustnicy ze stycznikiem biegu jałowego,
- czujnik położenia regulatora biegu jałowego,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,
- czujnik położenia wałka rozrządu zaworów ssących,
- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik temperatury i ciśnienia zasysanego powietrza,
- sondę lambda,
- elektrozawór recyrkulacji spalin,
- zawór recyrkulacji spalin,
- przekaźnik główny sterowania,
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.

do góry