Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

Golf III 1,9 D (1991-1995)

Silnik

Wtrysk pośredni do komory wirowej typu Ricardo Comet Mark V.

Typ silnika 1Y

Średnica cylindra: 79,5 mm
Skok tłoka: 95,5 mm
Pojemność skokowa: 1896 cm3
Stopień sprężania: 23,0
Ciśnienie sprężania:
-    znamionowe 3,4 MPa
-    minimalne 2,6 MPa
Moc maksymalna: 47 kW (64 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej: 4400 obr/min
Moment maksymalny: 124 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego: 2200 obr/min

Rozrząd 

Wałek rozrządu jest osadzony na pięciu łożyskach oraz napędzany paskiem zębatym, mechaniczny napinacz paska (półautomatyczny od października 1994).
Luz zaworów przy kontroli faz rozrządu - 1 mm.


Fazy rozrządu
-    otwarcie zaworu ssącego    6° po ZZ
-    zamknięcie zaworu ssącego    20° po ZW
-    otwarcie zaworu wydechowego    25°30 przed ZW
-    zamknięcie zaworu wydechowego    6°30 po ZZ.

Luz roboczy zaworów jest zerowy. Zastosowano popychacze hydrauliczne.
Pasek zębaty do napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i wałka pośredniego to Gates 6037 lub Pirelli 135 RH 254.

Układ chłodzenia

Obieg wymuszony przez pompę odśrodkową.
Termostat jest umieszczony na przewodzie wlotowym przy pompie cieczy chłodzącej
-    temperatura początku otwarcia  od  85°C
-    temperatura pełnego otwarcia  od  105°C
-    skok zaworu - 7 mm.


Wentylator jest elektryczny, o dwóch prędkościach marki Bosch:
-    temperatura włączenia
    -    1. prędkości    92...97°C
    -    2. prędkości    99...105°C
-    temperatura wyłączenia
    -    1. prędkości    84...91°C
    -    2. prędkości    91...98°C

Pasek klinowy do napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora (samochody bez klimatyzacji) to Hutchinson 6 PK 923 (21,36 ´ 963 mm).

Pasek klinowy do napędu pompy cieczy chłodzącej i pompy wspomagania układu kierowniczego (samochody z klimatyzacją) to 11,5 K ´ 790.


Układ smarowania

Chłodnicą oleju typu olej-ciecz. Pompa oleju - zębata - jest napędzana od wałka pośredniego.
Ciśnienie oleju to w temperaturze oleju 80°C przy 2000 obr/min silnika minmum 0,2 MPa.
Filtr oleju to Mann W 940/25 lub Purflux LS 186.


Układ zasilania

Układ zasilania jest wtryskowy, z doładowaniem turbosprężarką.
Filtr paliwa marki Bosch lub Purflux FCS 412 V.
Filtr powietrza (suchy), z wymiennym wkładem papierowym marki Mann 1HO129630A.
Pompa wtryskowa - rozdzielaczowa marki Bosch VE 4/9 F 2300 R 433 lub Bosch VE 4/9 F 2300 R 447-4.
Obsady wtryskiwaczy marki Bosch 0430 211 088 lub Bosch 0430 211 086.
Rozpylacze produkcji  Bosch DN0SD 297 lub DN0SD 308.

Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza:  
-    nominalne 15...15,8 MPa
-    minimalne dopuszczalne 14 MPa


Regulacja ciśnienia otwarcia wtryskiwacza następuje za pomocą podkładek regulacyjnych o grubości od 1,0 mm do 1,95 mm co 0,05 mm.

Świece żarowe marki Bosch 0250 201 032 (rezystancja od 0,9...1,2 W).

do góry