Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

Golf III 1,9D Turbo

Silnik
Zapłon samoczynny. Silnik doładowany turbosprężarką, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej typu Ricardo Comet Mark V. Napęd na przód.

Typ silnika AAZ
Średnica cylindra: 79.5 mm
Skok tłoka: 95.5 mm
Pojemność skokowa: 1896 cm3
Stopień sprężania: 22.5
Ciśnienie sprężania:

  • znamionowe 3.4 MPa
  • minimalne 2.6 MPa

Moc maksymalna: 55 kW (75 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej: 4200 obr/min
Moment maksymalny: 137 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego: 2500 obr/min

Rozrząd
Wałek rozrządu osadzony na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny (od października 1994 półautomatyczny).
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu: 1 mm.

Fazy rozrządu

  • otwarcie zaworu ssącego 6° po ZZ
  • zamknięcie zaworu ssącego 20° po ZW
  • otwarcie zaworu wydechowego 25°30 przed ZW
  • zamknięcie zaworu wydechowego 6°30 po ZZ

Luz roboczy zaworów jest zerowy. Zastosowano popychacze hydrauliczne.Pasek zębaty do napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i wałka pośredniego to Gates 6037 lub Pirelli 135 RH 254.

Układ chłodzenia

Obieg wymuszony przez pompę odśrodkową.
Termostat jest umieszczony na przewodzie wlotowym przy pompie cieczy chłodzącej

  • temperatura początku otwarcia od 85°C
  • temperatura pełnego otwarcia od 105°C
  • skok zaworu 7 mm

Wentylator jest elektryczny, o dwóch prędkościach marki Bosch:

Temperatura włączenia wentylatora:

  1. prędkość wentylatora włącza się w zakresie temperatur 92-97°C
  2. prędkość wentylatora włącza się przy temp. 99 - 105°C

Temperatura wyłączenia wentylatora:

  1. prędkość wyłącza się w zakresie temperatur: 84 - 91°C
  2. prędkości wentylatora wyłącza się w zakresie temperatur od 91 do98°C

Pasek klinowy do napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora (samochody bez klimatyzacji) to Hutchinson 6 PK 923 (21.36''  963 mm).

Pasek klinowy do napędu pompy cieczy chłodzącej i pompy wspomagania układu kierowniczego (samochody z klimatyzacją) to 11.5 K 790.

Układ smarowania

Chłodnicą oleju typu olej-ciecz. Pompa oleju - zębata - jest napędzana od wałka pośredniego. Ciśnienie oleju to w temperaturze oleju 80°C przy 2000 obr/min silnika minimalnie 0.2 MPa. Filtr oleju to Mann W 940/25 lub Purflux LS 186.

Układ zasilania

Układ zasilania jest wtryskowy, z doładowaniem turbosprężarką.
Filtr paliwa marki Bosch lub Purflux FCS 412 V.
Filtr powietrza (suchy), z wymiennym wkładem papierowym marki Mann 1HO129630A.
Pompa wtryskowa - rozdzielaczowa marki Bosch VE 4/9 F 2300 R 433 lub Bosch VE 4/9 F 2300 R 447-4. Obsady wtryskiwaczy marki Bosch 0430 211 088 lub Bosch 0430 211 086. Rozpylacze produkcji  Bosch DN0SD 297 lub DN0SD 308.

Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza:  

  • nominalne ciśnienie otwarcia wtryskiwacza: 15 - 15.8 MPa
  • minimalne dopuszczalne ciśnienie otwarcia wtryskiwacza to 14 MPa

Regulacja ciśnienia otwarcia wtryskiwacza następuje za pomocą podkładek regulacyjnych o grubości od 1.0 mm do 1.95 mm co 0.05 mm.

Świece żarowe marki Bosch 0250 201 032 - rezystancja od 0.9 - 1.2 W.

Doładowanie
Turbosprężarka typu KKK K14 lub Garrett T2 (F 466 534-5). Ciśnienie doładowania w granicach od 60 do 83 kPa.

do góry