Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

Golf 1,8i (1991-1995)

Silnik
Czterosuwowa jednostka w rzędowym - czterocylindrowym układzie, chłodzonym cieczą, z wałkiem w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu. Napęd na przednie koła.

Typy silnika

  • modele CL miały montowany silnik typu AAM
  • modele CL/GL miały silnik ABS

Silnik AAM
Średnica cylindra: 81 mm
Skok tłoka:  86.4 mm
Pojemność skokowa:    1781 cm3
Stopień sprężania: 9.0 ± 0.7

Ciśnienie sprężania:

  • nominalne ciśnienie od 0.9 do 1.2 MPa
  • minimalne ciśnienie wynosi 0.7 MPa

Moc maksymalna: 55 kW (75 KM).  Moc maksymalna silnika osiągana jest przy 5000 obr/minutę. Maksymalny moment obrotowy to 140 Nm, który silnik osiąga przy 2500 obrotów na minutę

Silnik ABS - parametry
Średnica cylindra: 81 mm
Skok tłoka: 86.4 mm
Pojemność skokowa: 1781 cm3
Stopień sprężania:10.0 ± 0.7

Ciśnienie sprężania:

  • nominalne ciśnienie sprężania: 1.0 - 1.3 MPa
  • minimalne ciśnienie sprężania: 0.75 MPa

Moc maksymalna silnika: 66 kW (90 KM) przy 5500 obrotów/min. Maksymalny moment obrotowy silnika ABS to 145 Nm przy 2500 obrotów/minutę

Układ rozrządu

Wałek rozrządu podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym z mechanicznym napinaczem paska.Luz zaworów do kontroli faz rozrządu - 1 mm.

Fazy rozrządu - silnik typu AAM

  • otwarcie zaworu ssącego 4° po ZZ
  • zamknięcie zaworu ssącego 26° po ZW
  • otwarcie zaworu wydechowego 24° przed ZW
  • zamknięcie zaworu wydechowego 2° przed ZZ

Fazy rozrządu - silnik typu ABS

  • otwarcie zaworu ssącego 5° po ZZ
  • zamknięcie zaworu ssącego 41° po ZW
  • otwarcie zaworu wydechowego 37° przed ZW
  • zamknięcie zaworu wydechowego    1° przed ZZ

Luz roboczy zaworów jest zerowy. Zastosowano popychacze hydrauliczne.

Pasek zębaty do napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej typu Pirelli Isoran 124 RX 180. Regulacja naciągu paska zębatego następuje przez obrót rolki napinacza umieszczonej mimośrodowo.

Układ chłodzenia
Zamknięty działający w obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową.

Termostat

  • temperatura początku otwarcia od 87°C
  • temperatura pełnego otwarcia od 102°C
  • skok minimalny zaworu to 7 mm

Elektryczny wentylator pracuje w dwóch prędkościach. Temperatury włączenia wentylatora

  1. prędkość - uruchamia się przy temperaturze od 92 do 97°C
  2. prędkość wentylatora to zakres temperatur od 99 do 105°C

Temperatura wyłączenia wentylatora:

  1. prędkość wentylatora wyłączona zostaje przy temperaturze od 84 do 91°C
  2. prędkość wentylatora wyłącza się od 91 do 98°C

Pasek klinowy napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora oraz pompy wspomagania układu kierowniczego typu wieloklinowego:

  • wersja bez wspomagania układu kierowniczego i bez klimatyzacji to Hutchinson Poly V 6 K 894
  • wersja ze wspomaganiem układu kierowniczego bez klimatyzacji to Continental 6 K 976
  • wersja ze wspomaganiem układu kierowniczego i z klimatyzacją to Continental 6 K 1153.

Regulacja naciągu paska klinowego:

  • wersje z napinaczem rolkowym - regulacja samoczynna
  • wersje ze sprężyną pod alternatorem - regulacja półautomatyczna napinaczem sprężynowym

Układ smarowania
Pompa oleju - zębata, o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wałka pośredniego.

Ciśnienie oleju w temperaturze 80°C powinno wynosić:

  • na biegu jałowym od 0.16 do 0.20 MPa
  • przy 2500 obr/min od 0.5 do 0.6 MPa.

Układ zasilania to  jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym.

Układ zasilania składa się z następujących elementów:

  • zbiornik paliwa
  • pochłaniacz oparów paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania
  • pompa paliwa
  • filtr paliwa
  • podgrzewacz powietrza w kolektorze ssącym
  • zespół wtryskowy (z regulatorem ciśnienia paliwa, wtryskiwaczem, czujnikiem położenia przepustnicy i czujnikiem temperatury zasysanego powietrza)
  • filtr powietrza.

Pompa paliwa 

Elektryczna pompa firmy Bosch, umieszczona w zbiorniku paliwa zasilana 12V (ciśnienie zasilania - 120 kPa)

Układ zapłonowy 

Zasilany z akumulatora, elektroniczny, na rozdzielaczu, zintegrowany z układem wtrysku benzyny zawierający:

  • aparat zapłonowy Bosch 0237 520 035
  • moduł wzmocnienia zapłonu umieszczony przy cewce zapłonowej
  • przewody wysokiego napięcia
  • świece zapłonowe

Moduł wzmocnienia zapłonu - elektroniczny firmy Telefunken, umieszczony został przy cewce zapłonowej (Bosch 0221 601 004)

Świece zapłonowe

  • w silniku AAM to Bosch W 8 DTC lub Beru 14-8 DTU
  • w silniku ABS to Bosch W 7 DTC lub Beru 14-7 DTU
do góry