Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

Golf 1.6 D (1983-1991)

Silnik

Zapłonie samoczynnym, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej typu Ricardo Comet Mark V, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wałek rozrządu w głowicy, napędzający koła przednie, umieszczony poprzecznie z przodu

Typ silnika JP

Średnica cylindra 76.5 mm
Skok tłoka 86.4 mm
Pojemność skokowa  1588 cm3
Stopień sprężania 23.0
Ciśnienie sprężania

  • nominalne 3.4 MPa
  • minimalne 2.6 MPa
  • dopuszczalna różnica ciśnienia między cylindrami: 0.5 MPa

Moc maksymalna 40 kW (54 KM) przy 4800 obr/min
Moment maksymalny 100 Nm przy 2500 obr/min

Wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, mechaniczny napinacz paska

Luz zaworów do kontroli faz rozrządu (przy skoku zaworu 1 mm): 0 mm

Luz roboczy zaworów

  • na zimno - zawór ssący 0.20 ± 0.05 mm | zawór wydechowy 0.40 ± 0.05 mm
  • na gorąco (temperatura musi wynosić minimum 35°C) - zawór ssący 0.25 ± 0.05 mm; zawór wydechowy 0.45 ± 0.05 mm

W silnikach produkowanych od sierpnia 1985 występuje luz roboczy zaworów zerowy.Zastosowano popychacze hydrauliczne.
Pasek zębaty to typy:

  • pasek zębaty Gates 6037
  • pasek zębaty Pirelli 135 RH 250

Układ chłodzenia

Zamknięty, w którym obieg wymuszony jest pompą odśrodkową.
Termostat

  • otwarcie 87°C
  • pełne otwarcie 102°C
  • minimalny skok zaworu 7 mm

Elektryczny wentylator Bosch włącza się przy temperaturze 93 - 98°C, wyłącza przy 88 - 93°C.
Pasek klinowy pompy cieczy chłodzącej i alternatora występuje w rozmiarach:

  • 10'' 965 mm - wersje bez klimatyzacji i bez wspomagania układu kierowniczego
  • 10'' 675 mm (do XII 1984) lub 10'' 700 mm (od I 1985) - wersje z klimatyzacją
  • 10'' 864 mm - wersje ze wspomaganiem układu kierowniczego

Układ smarowania pod ciśnieniem

Zębata pompa oleju, zazębienie zewnętrzne, napęd od wałka pośredniego
Ciśnienie oleju przy temp. 80°C i 2000 obr/min: 0,2 - 0,7 MPa
Filtr oleju Purflux LS 186, wkład wymienny

Wtryskowy układ zasilania Bosch

Filtr paliwa

  • w silnikach produkowanych do 07.1987 r.: Bosch 0450 906 101 lub Purflux FCS 412
  • w silnikach produkowanych od 08.1987 r.: Bosch 0450 906 175 lub Purflux FCS 412 V

Suchy filtr powietrza, wkład papierowy wymienny: Purflux A 781 lub Bosch 1457 429 994
Rozdzielaczowa pompa wtryskowa, Bosch EP/VE 4/9 F 2400 R 138, Bosch EP/VE 4/9 F 2400 R 221, Bosch EP/VE 4/9 F 2400 R 333

Prędkość obrotowa na biegu jałowym: ok. 850 obr/min
Maks. prędkość obrotowa: 5350 ± 100 obr/min
Obsady wtryskiwaczy: Bosch 0432 217 083
Rozpylacze: Bosch DN0SD 293

Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza

  • nominalne 13,0 MPa
  • minimalne 11,7 MPa

Świece żarowe - Bosch 0250 201 032 lub Beru 857 MJ

do góry