Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

Golf II 1,6 Turbo

Silnik

zapłon samoczynny z turbosprężarką, wtrysk pośrednim do komory wirowej (Ricardo Comet Mark V), czterosuwowy, rzędowy, czterocylindrowy, chłodzony cieczą, wałek rozrządu w głowicy, napęd na przód umieszczony poprzecznie z przodu

Charakterystyka silnika

Średnica cylindra: 76.5 mm
Skok tłoka: 86.4 mm
Pojemność skokowa: 1588 cm3
Stopień sprężania: 23.0

Ciśnienie sprężania:

  • standardowe 3.4 MPa
  • minimalne 2.6 MPa
  • maksymalna różnica ciśnienia między cylindrami - 0.5 MPa

Moc to 51 kW (70 KM) przy 4500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 133 Nm osiągany od 2500 obrotów na minutę

Układ rozrządu

Układ rozrządu oparty na pięciu łożyskach. Całość napędzana paskiem zębatym, z mechanicznym napinaczem.
Luz roboczy zaworów (samochodach produkowanych do 07.1985 r.)

  • na zimno: zawór ssący 0.25 ± 0.05 mm;zawór wydechowy 0.45 ± 0.05 mm
  • na gorąco (od 35°C): zawór ssący 0.30 ± 0.05 mm; zawór wydechowy 0.50 ± 0.05 mm.

Od  sierpnia 1985 roku wprowadzono popychacze hydrauliczne.
Pasek zębaty typu Gates 6037 lub Pirelli 135 RH 250.

Układ chłodzenia

Zamknięty wymuszony pompą odśrodkową.

Termostat

  • otwarcie: 87°C
  • pełne otwarcie: 102°C
  • minimalny skok zaworu: 7 mm

Wentylator elektryczny, Bosch.

  • włączenie wentylatora przy temperaturze 93 od 98°C
  • wyłączenie wentylatora następuje w zakresie 88 do 93°C

Pasek klinowy pompy cieczy chłodzącej i alternatora występował w rozmiarach:

  • 10' 965 mm - w samochodach bez klimatyzacji i bez wspomagania układu kierowniczego
  • 10. 675 mm (do grudnia 1984 roku) lub 10' 700 mm (od stycznia 1985 roku) - wersje z klimatyzacją
  • 10' 864 mm - wersje ze wspomaganiem układu kierowniczego

Układ smarowania

Chłodnica oleju umieszczona między pompą oleju i filtrem oleju.
Ciśnienie oleju występujące przy temperaturze 80°C przy 2000 obr/min to 0.4 - 0.7 MPa (min. 0.2 MPa). Filtr oleju typu Purflux LS 186.

Filtr paliwa

 

  • do lipca 1987 r. montowano filtr paliwa Bosch 0450 906 101 lub Purflux FCS 412 Bosch 0450 906 175
  • od sierpnia 1987 r. stosowano Purflux FCS 412 V

Świece żarowe Bosch 0250 201 032 lub Beru 857 MJ

Turbo

Turbosprężarka montowana w tym silniku to Garrett 5 T3 pracująca pod ciśnieniem 68 ± 2 kPa.

do góry