Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

Golf II 1,6 (1983-1991)

SILNIK

zapłon iskrowy, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, napędzający koła przednie, umieszczony poprzecznie z przodu

Typ silnika

  • EZ - wcześniejsze wersje
  • EZA - późniejsze wersje samochodu

 Układ rozrządu

Średnica cylindra

81 mm

Skok tłoka

77.4 mm

Pojemność skokowa

1595 cm3

Stopień sprężania

9.0

Ciśnienie sprężania

1,05 ± 0,15 MPa

Moc maksymalna

55 kW (75 KM)/5000 obr/min

Moment maksymalny

125 Nm przy 2500 obr/min

Wałek rozrządu podparty jest na pięciu łożyskach (wałek umieszczony w głowicy silnika), napędzany paskiem zębatym. Zastosowano mechaniczny napinacz paska

Luz roboczy zaworów

  • na zimno: zawór ssący: 0,20 ± 0,05 mm; zawór wydechowy: 0,40 ± 0,05 mm
  • na gorąco: zawór ssący: 0,25 ± 0,05 mm; zawór wydechowy: 0,45 ± 0,05 mm

Popychacze hydrauliczne stosowane były w tym silniku  od stycznia 1985
Pasek zębaty Pirelli 121 R 180 lub Uniroyal Powergrip 41 121

Zamknięty układ chłodzenia, obiegu wymuszony pompą odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, sterowany termowyłącznikiem wentylator elektryczny
Termostat

  • otwarcie: 85°C lub 92°C
  • pełne otwarcie: 105°C lub 108°C
  • minimalny skok zaworu 7 mm

Napędzana paskiem klinowym pompa cieczy chłodzącej umieszczona z przodu kadłuba,

Pasek klinowy do napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora: Continental FO 9,5.960, rozmiar 9,5' 950 mm

Układ smarowania - pod ciśnieniem

Zębata pompa oleju, zazębienie zewnętrzne, napęd od wałka pośredniego
Ciśnienie oleju: temp. 80°C

  • na biegu jałowym 0,14 - 0,2 MPa
  • przy 2000 obr/min 0,4 - 0,8 MPa

Filtr oleju Purflux LS 702 lub Bosch 0451 103 033 z wymiennym wkładem

Układ zasilania gaźnikowy
Przeponowa pompa paliwa, napęd mechaniczny od wałka pośredniego

  • Ciśnienie zasilania (przy 4000 obr/min) 0,03 - 0,025 MPa
  • Suchy filtr powietrza, Purflux A 507 lub Bosch 1457 429 030
  • Gaźnik opadowy, dwuprzelotowy Pierburg 2 E 2 (027 129 015 G, 027 129 015 R lub 027 129 016 G)
do góry