Volkswagen Golf

VW Golf | Golf 3 | VW Passat

VW Golf

Golf II 1.3 (1983-1988)

Zapłon iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, napędzający koła przednie, umieszczony poprzecznie z przodu
Typ silnika: HK (do czerwca 1985 roku),  MH (od lipca 1985 roku)

Silnik HK

Średnica cylindra 75 mm
Skok tłoka 72 mm
Pojemność skokowa 1273 cm3
Stopień sprężania  9,5
Ciśnienie sprężania

  • nominalne 1,25 ± 0,25 MPa
  • minimalne dopuszczalne 0,7 MPa
  • dopuszczalna różnica między cylindrami 0,4 MPa

Moc maksymalna 40 kW (55 KM) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 96 Nm przy 3300 obr/min

Silnik MH

Średnica cylindra

75 mm

Skok tłoka

72 mm

Pojemność skokowa

1273 cm3

Stopień sprężania

9.5

Ciśnienie sprężania

1,25 ± 0,25 MPa

Moc maksymalna

40 kW (55 KM)/5200 obr/min

Moment maksymalny

96 Nm przy 3400 obr/min

Układ rozrządu

wałek rozrządu w głowicy, podparty na trzech (w silniku HK) lub pięciu (w silniku MH) łożyskach, napędzany paskiem zębatym, mechaniczny napinacz paska
Fazy rozrządu
Silnik HK

  • otwarcie zaworu ssącego 3° przed ZZ
  • zamknięcie zaworu ssącego 38° po ZW
  • otwarcie zaworu wydechowego 41° przed ZW
  • zamknięcie zaworu wydechowego 3° przed ZZ

Silnik MH

  • otwarcie zaworu ssącego 5° po ZZ
  • zamknięcie zaworu ssącego 28° po ZW
  • otwarcie zaworu wydechowego 25° przed ZW
  • zamknięcie zaworu wydechowego 9° przed ZZ

Luz roboczy zaworów

Silnik HK

  • na zimno: zawór ssący 0,10 mm | zawór wydechowy 0,20 mm
  • na gorąco: zawór ssący 0,15 mm | zawór wydechowy 0,25 mm

Luz roboczy zerowy - popychacze hydrauliczne

Układ chłodzenia

zamknięty, termostat,  chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem, układ o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową
Termostat - Behr Thomson

  • temperatura początku otwarcia 92°C
  • temperatura pełnego otwarcia 108°C
  • skok minimalny zaworu 7 mm

Układ smarowania - pod ciśnieniem

Pompa oleju - zębata

  • silnik HK - zazębienie wewnętrzne, pompa osadzona na przednim końcu wału korbowego, napędzana bezpośrednio
  • silnik MH - zazębienie zewnętrzne, pompa umieszczona w skrzyni korbowej, napędzana łańcuchem jednorzędowym od wału korbowego

Ciśnienie oleju przy temp. 80°C przy 2000 obr/min silnika wynosi ok. 0,2 MPa

Filtr oleju Purflux LS 702 lub Bosch 0451 103 033 z wymiennym wkładem

Układ zasilania - gaźnikowy

Przeponowa pompa paliwa,  napędzana od wałka rozrządu

 

Filtr powietrza suchy, Purflux A 460 lub Bosch 1457 429 054 z wymiennym wkładem

Gaźnik opadowy, dwuprzelotowy

do góry