Volkswagen Golf I 1.1 - dane techniczne (1974-1983)


model [wersja/rok produkcji]:

1.1 (1974-83)

1.1 (1981-83)

moc [km/kw]:

50/37

50/37

liczba / układ cylindrów:

4/OHC

4/OHC

pojemność[cm3]:

1093

1093

stopień sprężenia:

1::8

1::9,7

paliwo[ilość min. oktan]

91

98

rodzaj paliwa:

Bo

O

kod silnika:

FA

GG

prędkość maksymalna [km/h]

140

140

przyspieszenie [0-100km/h]

15,8

15,8

hamulce - przód

bębnowe

bębnowe

hamulce - tył

bębnowe

bębnowe

masa własna [kg]

750-775

750-775

długość [mm]

3705

3705

szerokość [mm]

1610

1610

wysokość [mm]

1410

1410

rozstaw osi [mm]

2400

2400

ogumienie [szer./profil/rodzaj/śred.]

155 SR 13

155 SR 13

Legenda


Bo - może jeździć na benzynie bez ołowiowej

O - może jeździć tylko na benzynie ołowiowej

Olej - może jeździć tylko na oleju napędowym

OHC (Over Head Camshaft) (ang.: dosł: ponad głowicą wałek) - rodzaj układu rozrządu silnika, w którym wałek rozrządu znajduje się w głowicy. Napędzany jest on zwykle za pomocą zębatego, elastycznego paska rozrządu lub w starszych typach i mocnych silnikach łańcuchem. Rzadko zdarza się również napęd za pomocą kół zębatych. Dla tego typu rozwiązania stosuje się dwa układy:

  • SOHC - jeden wałek,
  • DOHC -dwa wałki

Źrodło: pl.wikipedia.org

DOHC (ang. Double Over Head Camshaft - dwa wałki rozrządu w głowicy) - jest to powszechnie w świecie używane rozwiązanie silników tłokowych, w głowicy których znajdują się dwa wałki rozrządu przypadające na jeden rząd cylindrów. Jeden steruje zaworami ssącymi, a drugi wydechowymi.

Źrodło: pl.wikipedia.org


SOHC (Single Over Head Camshaft) (ang.: dosł: jeden wałek rozrządu w głowicy cylindrów) - skrót ten oznacza silnik z jednym wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy. Częściej spotyka się oznaczenie OHC oznaczające dokładnie to samo.

Źrodło: pl.wikipedia.org

OHV (Over Head Valve) (ang.: dosł: zawór w głowicy) - jest to powszechnie w świecie używane oznaczenie rodzaju rozrządu silników tłokowych, w których wałek rozrządu umieszczony w bloku silnika, steruje zaworami znajdującymi się w głowicy poprzez popychacze. Jest to rozrząd górnozaworowy (tzw. "zawory wiszące"). Dla określenia rozrządu dolnozaworowego (zawory w kadłubie, "stojące") nie stosuje się powszechnie anglojęzycznego skrótu.

Źrodło: pl.wikipedia.org

do góry